Hamsa + domaći zadatak

Da li znate šta je i kakvu simboliku nosi priveščić u obliku ruke koji rado poslednjih par meseci nosite na nakitu?

11910981_10207518210933684_999097658_n

Poreklo Hamse ili Fatimine ruke, kako se još ova amajlija naziva, nije sasvim poznato. Još od starog Vavilona pa i kroz ceo srednji vek ruka sa ispruženim prstima simbolizuje moć, ruku koja upravlja nebom i zemljom. U Mesopotamiji se ispružena ruka nazivala Inanina ruka, po boginji Inani, u staroj Grčkoj Afroditina ruka, hrišćani ovu ruku nazivaju Marijina ruka, po Isusovoj majci, jevreji Mirjamina ruka, po Mojsijevoj sestri, dok je najzastupljeniji naziv koji potiče iz islama, Fatimina ruka, po kćerki proroka Muhameda i simbol je moći, snage, uspeha, strpljenja i sreće. Naziv Hamsa potiče od arapske reči khomsah što znači pet odnosno pet prstiju.

11939025_10207518211773705_356160320_n

Bilo da verujete u njenu simboliku ili ne, Hamsa je u poslednje vreme veoma zastupljen modni detalj čijem popularizovanju su značajno doprinele i mnoge poznate ličnosti poput Madone, Hajdi Klum, Dženifer Aniston…

hamsa-celebs-crop-tile

Osim priče o Hamsi koju sam želela sa vama da podelim dužna sam da odgovorim i na domaći zadatak za koji me je nominovala blogerka Nena. Link ka Neninom blogu —> https://nenamaricic.wordpress.com. Zadatak se sastoji u odgovoru na njenih 10 pitanja, zatim postavljanju mojih 10 i dalje, mojoj nominaciji blogera od kojih bih volela da dobijem odgovore. Pa da krenem… 🙂

1.Kako se osećate danas?

-Moram da priznam, malkice nervozno. Htela bih da vas obradujem novim narukvicama a nisam stigla da ih slikam, da počnem da pravim minđuše koje mi se danima motaju po glavi, da završim post, pročitam nekoliko novih postova sa blogova koje pratim… a dan mi je prekratak

2.Opišite neku situaciju kad ste osećali potpuni mir i zadovoljstvo.

-Potpuni mir i zadovoljstvo osećam krajem svakog dana, kada se svetla pogase i sumiram učinjeno

3.U kojim aktivnostima najviše uživate?

-Hmm… da vas pustim da pogadjate? 🙂 Nije teško 🙂 Sitne staklene perlice, jedna iglica, nit… svet staje…

4.Postoji li nešto što vas toliko ljuti da gubite kontrolu?

-Postoji. Nepravda, bezobrazluk i nevaspitanje

5.Verujete li u horoskop. Zašto?

-U karakterne osobine svakog znaka definitivno da. U dnevni, nedeljni, mesečni horoskop ne. Ukoliko vas zanima ova tema toplo preporučujem da pročitate knjigu Sunčevi znaci Linde Gudmen, potpuno drugačiji horoskop od svih koje ste imali priliku da pročitate 🙂

6.Da li verujete u anđele i duhovne vodiče? Da li ste čitali nešto o tome.

-Ne. Verujem u Boga, „ono nešto“ i sebe.

7.Šta biste menjali u svom životu, ako je moguće?

-U svom životu apsolutno ništa. Kod sebe da 🙂 Lenja sam kada su u pitanju fizičke vežbe (hvala genetici!), ishrana mi je neredovna i često nezdrava (opet hvala genetici!)…

8.Šta Vas sprečava da to učinite?

-Apsolutno ništa. Lenja sam za takve stvari 😦

9.Da li ste kupili i pročitali romane našeg blogera Dejana Zlatića? Preporučujem!

-Nisam ali obećavam da hoću 🙂

10.Volite li životinje i imate li kućnog ljubimca? Ako imate, napišite par reči o njemu.

-Volim ali kućnog ljubimca godinama nemam. Mišljenja sam da je, ako nema adekvatnih uslova za odgajanje životinje, mali stan i sl, humanije po nju da je odgaja neko ko ima sve uslove.

To su bila Nenina pitanja i moji odgovori. Moja pitanja su sledeća:

  1. Da li verujete u talismane? (da uvešem pitanje sa glavnom temom ovog posta)
  2. Šta je za vas sreća?
  3. Da li imate hobi i koji ako ga imate?
  4. Da li radije birate za svaki dan srebro i zlato ili bižuteriju?
  5. Koji komad nakita najčešće nosite?
  6. U kojim svakodnevnim aktivnostima najviše uživate?
  7. Leto ili zima?
  8. Knjiga ili TV?
  9. Najlepše mesto u Srbiji, po vama?
  10. Čemu se najviše obradujete kada vam neko pokloni?

S’ obzirom na to da sam nova na ovom blog sistemu te da se nisam još uvek odomaćila a da sam zbog neaktivnosti na starom blogu pogubila stare blog drugare ovog puta su da daju odgovore pozvani svi koji dodju na ovaj blog. Ako imate svoj blog odgovore možete dati u vidu posta a ako nemate pišite u komentaru. Ukoliko imate bilo kakva pitanja za mene pišite mi, ovde u komentarima, na princessofhandmade@gmail.com, na Facebook stranici Princess of handmade, na profilu Jovana Obradović (nakit), na Instagramu u direct, rado ću odgovoriti na svako postavljeno pitanje 🙂

Do sledećeg čitanja,

Princess of handmade ❤

9 comments

  1. Ovo me podseća na ona pitanja iz leksikona 🙂

    1.Da budem iskrena,mada ne želim da budem kvari-igra ne verujem u nikakve talismane.

    2.Šta je sreća?Ponekada nedostižna i neuhvatljiva,ponekada je pronađemo u onim malim,svakodnevnim,sveprisutnim stvarčicama koje nam vrate osmeh na lice.Uvek je tu samo je ne prepoznajemo.

    3.Pečenje kolača slobodno mogu nazvati hobijem i stvarno uživam u njemu;čitanje…

    4.Zlato

    5.Pasionirana obožavateljica minđuša

    6.Druženju sa mojom malom nećakom,igramo zanimljive igrice,učimo nove stvari,otkrivamo kako izgleda svet u očima trogodišnje devojčice.

    7.Leto!Menjala bih tri zime za jedno leto.Zamislite onaj divan osećaj,otvorite ormar a u njemu sve tanke,lagane letnje stvarčice. 🙂

    8.Knjiga i uvek knjiga

    9.Bilo koja planina;rano letnje jutro na planini…

    10.Sitnicama koje mi u tom trenutku poprave raspoloženje,poslednje je bila knjiga Julie James koja me stvarno obradovala.

    Liked by 1 person

Оставите одговор

